A la classe de COED la Rosa ens han donat uns petits consells i pautes a seguir a l'hora de fer la recitació d'un poema.
Hem fet un exercici que consistia en recitar un embarbussament, i deia així:
"Una gallina xica, tica, mica, camacurta i ballarica, va tenir sis fills xics, tics, mics, camacurts i ballarics. Si la gallina no hagués estat xica, tica, mica, camacurta i ballarica, no hauria tingut sis fills xics, tics, mics, camacurts i ballarics. "
Quan hem de recitar un poema de memòria és necessari que tingui cert sentit per a nosaltres ja que així serà més fàcil que el poguem recordar, per tant l'hem d'interioritzar. Hem de buscar les unitats de sentit per a la preparació.
La lectura en veu alta és una lectura per els altres. Els receptors han de reconstruïr i imaginar-se el que sel's està dient.
Quan llegim hem de fer pauses. A les comes ens hem d'esperar tres segons, i al punt cinc segons.
En el moment en què poguem recitar un text de memòria fent qualsevol activitat que no requereixi gaire concentració serà quan el tinguem assolit i après.
Hem visualitzat un tros del programa del canal 33 que era un homenatge al primer any de la mort del poeta i escriptor Miquel Martí i Pol. Hem vist diverses recitacions: ja que es pot recitar un text des del cor o recitar un text de memòria.
· Textos teatrals: Pà amb tomàquet

· Ariadna Gil ha recitat Parlem de tu, i al recitar mostrava que sentia el que deia com si li surtissin del cor les paraules.
· Miquel Esclot ha fet una recitació llegida i que per tant no expressava tant sentiment.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada