A la classe de Comunicació oral, escrita i digital vem parlar de la Competència comunicativa i els components que la formen.
La Competència comunicativa és allò que un parlant necessita saber per comunicar-se de manera eficaç en contextos culturalment significants. Per tant cal conèixer diferents registres segons l’àmbit on parlis, i també conèixer els rols i la cultura.
Aprendre a parlar és una experiència social que adquirim a partir del contacte i els estímuls que rebem. Cal interpretar el que es diu més enllà del que diuen les paraules.
Hi han quatre components:
1. Competència lingüística/gramatical:
Cal dominar el codi lingüístic ja que és necessari per entendren’s.
Serem hàbils quan sapiguem parlar i escoltar, escriure i llegir.
Aquesta competència s'ocupa del nivell fonològic, el morfològic, sintàctic, lèxic i semàntic.
Aquesta competència s'ocupa del nivell fonològic, el morfològic, sintàctic, lèxic i semàntic.
2. Competència sociolingüística:
Són les regles socioculturals i tracta:
- La situació dels participants, és a dir on sóc. Segons el lloc on es trobi la persona s’utilitzarà un registre o un altre.
- L’objectiu que tenim, el propòsit de la interacció. Tenir clar l’objectiu és la clau, ja que ens determinarà el camí.
- Les regles de la interacció. Ja que per formar part del món social cal seguir unes normes.
3. Competència discursiva:
L’objectiu és aconseguir un text coherent i cohesionat.
Amb els signes de puntuació enllacem i lliguem les paraules per tal que hi hagi cohesió. I també hem d’aprofundir en la idea principal sense que hi hagi contradiccions, per tal que actui la coherència.
4. Competència estratègica:
Aquesta competència engloba des de l’entonació fins a la vestimenta.
Un bon comunicador ha de parlar reflexivament i pendre consciència i observar com un mateix parla per tal de resoldre les nostres carències.
Podem donar voltes a una mateixa idea amb paraules diferents per tal de compensar les deficiències provocades per limitacions i insuficiències.
L’orador ha de cridar l’atenció del receptor, i això ho pot fer a través de l’exemplificació, l’humor, etc. I és important que conegui al públic i per poder-si adreçar directament en primera persona.
He cercat d'altres pàgines i la que he trobat més interessant és la que us penjaré a continuació. Per a més informació ves aquest enllaç. Espero que us sigui d'utilitat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada