8.11.11

Mirada Educativa: Yesenia Cortés

La Yesenia ens mostrat imatges de graffitis i de pintades.  
Els graffitis són art. Hem vist que són una manera de comunicar emocions, sentiments i maneres de veure la vida a través del dibuix. 

Imatge extretes de www.flickr.com. Autor/a: Kekko73



Les pintades que es troben a cases, comerços, etc són una manera incorrecta d'expressar les opinions. 
Com a solució, els ajuntaments han establert espais on es poden fer graffitis lliurement.  
En hem adonat que l'art urbà és reinvindicació. 

Imatge extretes de www.flickr.com. Autor/a: Modesto


Com aportació a la seva mirada educativa a portat una notícia: Los comerciantes, de hecho, llegaron a pedir a las dos tiendas todo a cien del barrio que no vendieran aerosoles, para intentar controlar las pintadas. Biot, R Los "graffiti" acorralan a Alicante. El País, Alicante. 01/06/2009


(Les dues imatges de la meva entrada no són les que ens va portar ella a la classe) 


7.11.11

Mirada Educativa: Maria Galan

La Maria Galan ha portat una fotografia d'un nen mirant molt aprop la televisió. El nen és molt petit per mirar la televisió i a més a més el programa no és adequat per a ell. 
Com a exercici complementari, ho ha relacionat amb una notícia que portava el títol Disney devuelve el dinero de los DVD de "Baby Einstein". 

La reflexió és que els nens no poden estar tantes hores davant la televisió, i menys en les primeres edats. Moltes vegades utilitzen la televisió com a cangur. 
Els infants necessiten molt contacte amb les persones i han d'estar ateses correctament. 





Imatge extretes del blog.
Autor/a: Natalia Garcia 




Notícia relacionada: http://www.elpais.com/articulo/sociedad/Disney/devuelve/dinero/DVD/Baby/Einstein/elpepusoc/20091026elpepisoc_4/Tes 



Seminari: LLIBRE "DOCUMENTAR, UNA MIRADA" NOVA

És una obra col·lectiva de totes les persones de la Xarxa. Les persones que ho han fet a sigut per vocació a la professió. 
Algunes de les idees que m'agradaria destacar són: 


- Els processos de cada infant són diferents i el professor els ha d'acompanyar.

- Documentar és recollir les experiències viscudes amb els infants per recordar el que s'ha fet i així poder millorar. 


- Es documenta sempre per poder compartir. 


- Amb els conflictes aprens diferents maneres de relacionar-te. 


- Un simple soroll a l'abast dels infants obre grans interrogants. 


- Un element com pot ser un mirall ajuda a reconèixer i a treballar el propi cos. 


- Els tenim que donar unes tasques que siguin una mica difícils ja que si són fàcils serà un acte rutinari i no els donarà un plaer i una satisfacció. 
Les tasques difícils les faràn alguna vegada malament, però quan ho apreguin la satisfacció serà major. 


- Quan fan activitats ho fan de manera col·laborativa i es reparteixen les feines. 



5.11.11

Seminari: DOCUMENTAR, UNA MIRADA NOVA

Després d'haver llegit, observat i aprés de la lectura del llibre Documentar, una mirada nova (Xarxa Territorial d'Educació Infantil a Catalunya) m'agradaria destacar les frases que més m'han agradat i m'han aportat a nivell personal i com a futura mestra.

Aquí us les deixo: 

· Tot aprenentatge demana desig, assaig, error, constància, voluntat, repetició i temps.

· Interrogar-se és bàsic en educació.

· Als infants els agrada tenir responsabilitats, saber que hi ha qui confia en ells per fer alguna cosa.

· El nivell més important de connexions neuronals de la vida humana es produeix durant el primer any de vida.

· A l'adult li resulta més fàcil fer les accions rutinàries que trobar la manera perquè ho facin els infants. (La dita popular diu: "Fent i desfent aprèn l'aprenent").

· Amb el clima de què gaudim, la vida a fora podria ocupar tot el temps d'aprenentatge dels infants.

· Mitjançant l'observació aprenem dels infants; aprenem quins són els seus interessos, els recorreguts que segueixen per construir els seus coneixements. 








POEMA DE MIQUEL MARTÍ I POL

PARLEM DE TU

Parlem de tu, però no pas amb pena.

Senzillament parlem de tu, de com

ens vas deixar, del sofriment lentíssim

que va anar marfonent-te, de les teves

coses parlem i també dels teus gustos,

del que estimaves i el que no estimaves,

del que feies i deies i senties;

de tu parlem, però no pas amb pena.

I a poc a poc esdevindràs tan nostre

que no caldrà ni que parlem de tu

per recordar-te; a poc a poc seràs

un gest, un mot, un gust, una mirada

que flueix sense dir-lo ni pensar-lo.



                                                                                                Miquel Martí i Pol




4.11.11

Comucació oral, escrita i digital: Síntesi de la classe del divendres 4 de Novembre

Al començar la sessió en gran grup la Rosa ens ha llegit dues poesies extretes del llibre Poesies amb suc.

Aquestes s’anomenaven “Tragèdia d’una coma” i “Conjunt per mirar d’aprovar sense estudiar”.

Després hem procedit a visualitzar un vídeo de Guillermo Orozco del qual es poden destacar alguns punts importants:





 



També hem analitzat diferents anuncis: 
ANUNCI 1: GALERIAS 
· Pluja d’idees: exageració, alegria, caos, aburriment, etc. 
· Què ens agrada?: la música, que hi ha acció, les imatges en moviments, que és innovador i trencador, etc. 
· Anàlisis: 
  • La llum va guanyant color 
  • La música 
  • Hi ha una veu en off (masculina i profunda) que s’intetiza les imatges 
  • Acció: posen valor en alça les trepalleries 
  • Fan ús de la càmara lenta -> accentua allò que s’està trasmeten 
  • L’objectiu és persuadir al públic 
  • No es trasmeten valors 
ANUNCI 2: GOLF WOLKSWAGGEN 
· Associa tenir un golf amb tenir èxit, ser afortunat i ser feliç. 
· Va adreçat a una franja concreta d’edat. 
· Està en blanc i negre: això implica serietat i que no es vol destacar res. 
· La música que apareix és una música clàssica, elegant, melancòlica i misteriosa. 
· Diu que tots necessitem una cosa en la que confiar. 
· Porta un missatge subliminal (Per molt fracassat que siguis si tens un golf mai et fallarà) que s’ha de saber interpretar i llegir. 
ANUNCI 3: COLÒNIA DE BARBIE 
· Juguen amb els valors. 


Jo he buscat dos anuncis que consider-ho que són els millors que he vist mai. 





3.11.11

Gestió de tecnologies, la informació i la comunicació: POWER POINT


El Power Point és un programa que permet fer presentaciones, i és utilitzat en molts àmbits. L’essència és que de manera óptima comunica ideas. 

Hem visualitzat diferents usos del Power Point a través d'exemples. 



·Hem vist un Power Point que era un poema de Cinta Mulet, del qual hem analitzat el contingut, el color i les lletres. Hem vist que el color i el tipus de lletra és important pel que significa i aporta al lector. No em de fer les coses perquè queden bé. 
·Un altre presentació que hem vist ha sigut una en les quals les imatges reforçaven les paraules que eren dites oralment.

S'han de saber treballar les animacions per tal de crear efectes. 


· Hem vist que una diapositiva en negre al principi ens pot ajudar a l'hora de començar l'explicació. Servirà per presentar el tema, com a transició. 
(Les transicions són el pas d'una diapositiva a l'altre.) 


· Una presentació feta en Power Point on tots els elements són animats. 
Es reforça el que s'ha parlat, és una conclusió. 


· També es poden col·locar errors per crear debat i després posar l'opció correcta. 


· Ens hem adonat que moltes vegades no els hi treiem prou profit a les presentacions i es crea el doble discurs. 
Quan hi ha massa lletra hi ha falta de claredat. Els Power Point han de ser un ajut a les explicacions, un acompanyament. El pes important la de tenir l'orador. 


· Aleshores n'hem vist un altre que era molt visual i transmetia emocions. 
Era un Power Point que es posicionava en contra d'un tema, i es posicionava actitudinalment i emocionalment. 


· Una altre opció és que s'estableixin ponts entre els alumnes i el professor, que hi hagi una interactivitat. En aquest cas les diferents imatges eren obres de Gaudí i s'havien d'anar descobrint una per una. 


· Cal saber que a través de les imatges es fan sugerències i reforços. Es pot utilitzar el PowerPoint per estudiar també. 




Aquí us deixo l'entrada del bloc de l'assignatura que explica alguns programes de presentacions i com utilitzarles en l'educació. Enllaç del bloc.